• Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

© 2014-2018 laget av medmennesker (KJD).

Fysioterapi

En fysioterapeut har inngående kjennskap til kroppens funksjonelle anatomi og fysiologi. Fysioterapeut er en beskyttet tittel og krever norsk autorisasjon for å utøves i Norge. Fysioterapi beskrives gjerne som undersøkende, behandlende og forebyggende tiltak rettet mot bevegelsesapparatet.

Ved hjelp av fysioterapeuten kan en tidlig avdekke fysiske skader og plager og komme raskt i gang med tiltak for å behandle eller forbygge typiske overbelastningskader, idrettsskader eller akutte traumeskader som ikke trenger kirurgisk behandling.  Fysioterapeuten kan også være behjelpelig ved langvarig smerteproblematikk.

En fysioterapeut vil ved hjelp av en grundig og helhetlig undersøkelse ved førstegangs konsultasjon gi en utredning av symptomer og eventuelle underliggende årsaker. Etter en nøye klinisk undersøkelse vil man i samarbeid iverksette relevant behandling og utrede om forventet behandlingsforløp.

Ofte velger vi en kombinasjon av manuelle behandlingsteknikker og en aktiv tilnærming til behandlingen for at du skal selv kunne ta kontroll over treningen samt kunne forebygge fremtidige skader selv.

Vår fysioterapeut kan bistå med:

Akutte og langvarige nakke/ryggsmerter

Nakke og tensjonshodepine
Rehabilitering av slagpasienter

Rehabilitering av kreftpasienter

KOLS/Astma-pasienter

Overbelastningskader av muskler og leddbånd/korsbånd

Skuldersmerter

Albue/håndleddsmerter

Hoftesmerter

Kne/ankelsmerter

Idrettsskader

Følgetilstander etter skader, brudd og operasjoner

Du trenger ikke henvisning fra lege for å bruke fysioterapeuten ved Optimal Klinikk. Har du privat helseforsikring kan du få dekket hele eller deler av behandlingen. Under fanen Helseforsikring ser du hvilke avtaler Optimal Klinikk har. Ta kontakt hvis du ikke finner din forsikring, så kan vi se nærmere på det.

Førstegangsbehandling & 45min oppfølging - 850kr

Oppfølging 25min - 590kr